KARP na półmetku

2012-12-12

Kampania społeczna Klubu Gaja Jeszcze żywy KARP jest na półmetku. 14 grudnia w Warszawie odbędzie się happening „Karp z ludzką twarzą”, do 24 grudnia na funpage Jeszcze żywy karp potrwa konkurs „Zrób się na karpia”. Klub Gaja zachęca także do przeprowadzenia indywidualnych działań w ramach kampanii – wykorzystując jej liczne materiały ze strony www.jeszczezywykarp.pl

Happening „Karp z ludzką twarzą” nawiązuje do oprawy artystycznej tegorocznej kampanii Jeszcze żywy KARP, przygotowanej przez agencję reklamy Clos Brothers. Twarze aktorów – ambasadorów w połowie zamalowane wizerunkiem karpia jednocześnie „mówią” w jego imieniu. Twarze z karpiem pojawią się o godz. 11.30 na ulicach Chmielnej i Szpitalnej, Klub Gaja zaprasza do udziału w happeningu wszystkich sympatyków Jeszcze żywego KARPIA. Akcja odbędzie się z udziałem Stowarzyszenia Międzynarodowych Inicjatyw Artystycznych EduTeArt. Happening rozpocznie się przed restauracją Green Peas - eco bar&coffee na ul. Szpitalnej 5 w Warszawie.
Klub Gaja zachęca do przyłączenia się do kampanii Jeszcze żywy KARP 2012. Udział w kampanii jest otwarty i powszechny. Animatorem jej działań może zostać każdy, dlatego ze strony www.jeszczezywykarp.pl w zakładce „materiały kampanii” można pobierać plakaty, ulotki, filmy i bannery, rozpowszechniać je w Internecie i poza nim. Na stronie w zakładce „możesz pomóc” znajdują się wzory pism: zawiadomienie o łamaniu prawa oraz zawiadomienie o potrzebie przeprowadzenia kontroli. Każdy kto uważa, że podczas sprzedaży karpi miał do czynienia z łamaniem zapisów Ustawy o ochronie zwierząt może powiadomić o tym odpowiednie służby m.in. powiatowego lekarza weterynarii.

Od 10 do 24 grudnia trwa konkurs na FB – Zrób się na karpia! Klub Gaja zachęca do twórczej zabawy za pomocą kredek, szminek, farb i … ludzkiej twarzy, bowiem to na niej trzeba namalować karpia, sfotografować tak ucharakteryzowany model, a następnie pokazać go na swoim profilu oraz na https://www.facebook.com/jeszczezywykarp/app_130340883708703 i angażować znajomych do głosowania. Zwycięzcę – zdobywcę największej liczby głosów poznamy w samo południe 24 grudnia. Nagrody dla pierwszej trójki to koszulki, oryginalne torby kampanii i oczywiście zdjęcia ambasadorów Jeszcze żywego KARPIA z autografem.

Materiały kampanii na www.jeszczezywykarp.pl Klub Gaja poleca nauczycielom i wychowawcom. Mogą posłużyć podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych z dziećmi i młodzieżą. Kampania Jeszcze żywy KARP opiera się na szacunku do zwierząt, znajomości Ustawy o ochronie zwierząt, prawach konsumentów oraz wartości przyrodniczej i hydrologicznej stawów hodowlanych.

Założeniem kampanii Klubu Gaja Jeszcze żywy KARP jest zmiana postaw społecznych i przyzwyczajeń konsumentów w celu ograniczenia cierpienia zwierząt. Sprzedaż karpia z lodu czy chłodni, tak jak innych ryb, zmniejsza stres i ból ryb, i takie rozwiązanie proponujemy konsumentom. Kampanię Jeszcze żywy KARP wspierają ambasadorzy - aktorzy: Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha, Bartłomiej Topa; publicysta i kucharz - Robert Makłowicz