jeszczezywykarp.pl działa

2012-12-09

Strona www.jeszczezywykarp.pl. która działa od tygodnia spotkała się z dużym zainteresowaniem internautów. Klub Gaja - organizator kampanii Jeszcze żywy KARP - przekazał jej sympatykom już kilka tysięcy kartek pocztowych z wizerunkiem artystów, którzy popierają ideę: Nie kupuj żywych karpi. Główne hasło kampanii Jeszcze żywy KARP w tym roku to „Nie baw się w kata, kup karpia w płatach”.

Aktorki Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha, aktor Bartłomiej Topa i publicysta Robert Makłowicz biorą także udział w spotach telewizyjnych (emitowanych m.in. przez największe stacje). Spoty kampanii i reklamy obecne są także w prasie i radiu. Nigdy nie mogłam zrozumieć połączenia Świąt Bożego Narodzenia i karpiowych tortur. Jeśli ma on już trafić na nasz odświętny stół, dlaczego nie oszczędzić mu męki? Męki transportu, przepełnionych akwariów, podduszenia reklamówką. Usiądźmy do stołu z czystym sumieniem!!! – przekonuje Magdalena Popławska, aktorka Nowego Teatru w Warszawie, (laureatka nagrody im. Zbyszka Cybulskiego 2011), jedna z ambasadorek kampanii Jeszcze żywy KARP.

Jak co roku część kartek promujących ideę kampanii, by nie kupować żywych karpi rozda Śląski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Katowicach. Apel o humanitarne traktowanie żywych ryb podczas ich transportu, sprzedaży w sklepach czy na straganach kierowany jest zarówno do sprzedawców, jak i kupujących. To od nas i naszych wyborów zależy los tych zwierząt. Dlatego wyrażam pełne poparcie dla kampanii Jeszcze żywy KARP, która jest odzwierciedleniem wieloletnich starań Klubu Gaja o prawną ochronę żywego karpia i skutecznie podnosi poziom świadomości konsumenckiej w naszym społeczeństwie – mówi Marek Nowak, Śląski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej.

Udział w kampanii Jeszcze żywy KARP jest otwarty i powszechny. Animatorem jej działań może zostać każdy, dlatego ze strony jeszczezywykarp.pl w zakładce „materiały kampanii” można pobrać plakaty, filmy, spoty radiowe i bannery, i rozpowszechniać je w Internecie oraz poza nim. Oprawę wizualną kampanii przygotowała pro bono agencja reklamy Clos Brothers.

Kartki pocztowe (na rewersie jest miejsce na znaczek pocztowy i wiadomość) można otrzymać wysyłając prośbę na adres jeszczezywykarp@klubgajap.pl. Na www.jeszczezywykarp.pl/mozesz-pomoc znajdują się wzory pism: zawiadomienie o łamaniu prawa oraz zawiadomienie o potrzebie przeprowadzenia kontroli. Każdy, kto uważa, że podczas sprzedaży karpi miał do czynienia z łamaniem zapisów Ustawy o ochronie zwierząt może, korzystając z przygotowanych wzorów, powiadomić o tym odpowiednie służby.

Akcję edukacyjną z wykorzystaniem materiałów Klubu Gaja szykuje Centrum Suwałki Plaza. Na terenie naszego centrum pojawią się plakaty, a ulotki informacyjne rozdawać będzie hostessa ubrana w koszulkę z wizerunkiem karpia. Najważniejsze to pobudzać świadomość ludzi, którzy rzadko myślą o tym, co tak naprawdę dzieje się ze zwierzętami – wyjaśnia Agata Łukasiak, asystent dyrektora Centrum Suwałki Plaza, które dziennie odwiedza ok. 8, 5 tys. osób.

Pierwsze tygodnie grudnia to kolejna szansa by zwrócić uwagę Polaków na niewłaściwe traktowanie karpi w okresie przedświątecznym. To jedyne ryby sprzedawane masowo żywcem w polskich sklepach. Dowożone do handlu, wystawiane w basenach i pojemnikach, wielokrotnie wyławiane podczas sprzedaży detalicznej są narażone na zranienia, otarcia i stres. Pakowane żywcem  do reklamówek – na śmierć przez uduszenie.